2012.02.10. 02:04 Lázár Márta
Ildikó sikertörténete

058.jpg

Feng shui tanácsadói munkám során jópárszor találkoztam azzal, hogy valakik, akik nagyon szeretnének elköltözni, vagy eladni a lakásukat, sehogyse jutnak előre. Évek bosszúsága és tehetetlensége  keveredik a reménnyel. Családok, párok, egyedülállók, akik szívesen lépnének tovább, de megrekedtek.

Még tanácsadói pályám elején (épp, amikor a felesleges kilóimtól szerettem volna megszabadulni) jöttem rá a később sokszorosan beigazolódott aranyszabályra, hogy megválni csak attól lehet, amit elfogadunk, sőt, megszeretünk. Elköltözni, váltani csak akkor lehet, ha már nagyon, nagyon megszeretgettük a jelenlegi helyünket. A sikertörténetek, amik ezzel kapcsolatban születnek, nagyjából hasonlóan alakulnak. Valaki panaszkodik, ekkor rákérdezek: szereted? Mit? A házat, amiben laksz. És, meg tudnád szeretni? A házamat? 15 éve laksz itt! Igen, de 10 éve akarok elköltözni.

Ekkor ötletelni kezdünk. A cél, hogy jól essen haza térni. Telik-múlik az idő. Megtörtént esetek igazolják, hogy a dolog működik, pár hónapon belül a lakás eladva, és költözködnek. Nem az én érdemem! Csakis azé, aki a lakásban él.

Van azonban olyan is, hogy bármit is tesz valaki, semmit nem tud kihozni a térből. Mint pl. Ildikó, aki negyedmagával élt 40 nm-en. Ilyenkor az emberi tényezőt érdemes megfigyelni. Vajon miért működtet egy önszabotáló folyamatot, olyan élettörténetet valaki, amiből csakis vesztesként, vagy legalábbis szürke, önmagát megadó és feladó, máról-holnapra létező középutasként jöhet ki. Miért biztonságos a sikertelenség?

Ildikó

- Mit szeretnél, mire vágysz?

- Nagyon szeretnék végre elköltözni. Szeretnénk… Meg jól érezni magunkat itt, amíg itt kell lakni.

- Igen, de ha jól értem, nem igazán szereted azt a helyet…

- Hát, nem túl jó itt lenni.

Cseteltünk. 40 nm-en laknak négyen, 5 éve várják a lehetőséget, hogy saját térbe költözzenek, a lehetőség nem jön. Volt egy ház, amit majdnem megvettek, de amikor költöztek volna, a partnerük visszalépett. Ildikó tudja, hogy foglalkozom a Bert Hellinger-féle felfedezésekkel, tu.illik, hogy létünk nem választható el elődeink sorsától. Kiderül, hogy bőven vannak a felmenői közt nehéz életek, „fekete bárányok”, akik nem tudtak boldogok lenni, kiteljesedni. Annyiban maradunk, hogy jó lenne egy családfát készíteni, amin szerepelne egy-egy mondatban, hogy az illetőnek milyen sorsa volt. A szülők nem szívesen beszélnek ilyen dolgokról, de ha őszinte a szándékunk, és szeretnénk megtisztelni a felmenőinket és sorsukat azzal, hogy megemlékezünk róluk, akkor talán beavatnak pár történetbe.

- Elnézést is, hogy megmozgatom az életed.

- Ugyan, ne kérj elnézést. Fontos hogy valaki megtegye, mert én néha már nem érzem értelmét mocorogni.

10 nap múlva 

- Szia! KÖLTÖZÜNK!!!! Álomhelyre!!!!

- Micsoda? Tényleg?

- Igen. Pakolunk ezerrel. Pedig csak épp elkezdtem áttervezni itt a dolgokat a tanácsaid alapján…

- Nem is hiszem el :) Nagyon veletek vannak amonnét, Föntről…

- Az biztos, ezt akkor is éreztem, amikor írtam neked. Sokat gondolkodtam, miután leveleztünk, és akkor kijelentettem, hogy nem fogom hordozni a családi terheket. Nem tudtam, hogy fogom letenni, de ezt kijelentettem. Csodálatos volt az egész, a csoda teljes értelmében...  Anyukám hallott a házról 3 nappal a csetelés után.

- Nagyon örülök, és továbbra is hajrá! Van esetleg valami, amit megfogalmaztál ezzel kapcsolatban?

- Persze, két tanulság:

1. Vannak csodák, de hinni kell bennük.

2. Néha elég csak a döntést meghozni egy útról, akár úgy, hogy nem tudod mi is a pontos teendőd, de tudod mi a célod, és dolgozol magadban a megoldáson. A megoldás lehet, hogy nem belőled, de jönni fog. S ez is leginkább a HIT és TETT egyszerre lévő jelenléte, ami eredményt hoz! Hitem eddig is volt, de nem éreztem értelmét tenni...és ez változott:) Egy icipici segítség kellett hozzá ;) Köszönöm. Erről érdemes lenne egy posztot írnod... De komolyan!

:) …

060.jpg062.jpg059.jpg046.jpg

Képek forrása: Livingetc, Country Home

Ha tetszik a bejegyzés, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson. A blogot itt like-olhatod. Köszönöm szépen :) 

2012.02.10. 02:04

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása