2012.08.19. 04:00 Lázár Márta
Szilda kismama táskát varr

042.jpg

Szilda

a derűs, harmonikus kreatív asszonyok egyike. Harmadik gyermekét várja. Nem azért varr, mert nagyon ráér, hiszen közben kecskéket tart, azok tejéből finomságokat készít, a fennmaradó készletből gyógynövényes és virágos szappanokat főz, közben újdonsült lakásukat (a jurtát) szépítgeti. Mindezek ellenére nem a tipikus ősasszony, nagyon is kozmopolita hangulatot kelt maga kreálta bicajával és sk. táskáival. Asszony- és anyukatársunk ő, akinek csak drukkolhatunk: Szilda, kreatív birodalmadban jó készülődést a szülésre!

kép6.jpgMi ösztönöz egy kismamát arra, hogy elkezdjen táskákat varrni?

Sok apró motiváció. Pl. előkerültek rég elfeledett anyagaim. Tudtam, hogy egy hónap múlva költözünk, így praktikusnak tűnt használható dolgokká varázsolni őket. Ezzel egy időben kezdődött a táskafesztivál, így összekötöttem a kellemeset a hasznossal.

kép6.jpgHogyan választasz színeket? Hozott szépérzéked, vagy segédanyagok által?

Az anyagaim többségét anyukám innen-onnan szerezte. Megtetszettek neki, de végül nem lett belőlük semmi. Mindegyik táskánál volt egy szerelemanyag, ami ahhoz a táskához megihletett, és ehhez választottam a többit, a korlátokon belül (szeretem, ha vannak korlátai az alkotásaimnak, jó hatással van rám).

kép6.jpgAmikor előkészíted, szól-e közben zene? Vagy csend van, és ő csak figyel?  

Szabás, varrás közben gyakran főzőműsorok mennek (így a másik szenvedélyemhez gyűjtök közben ötleteket), de nem mindig. Az élethelyzet meghatározó. Néha élvezem, hogy csak a férjem munkájához tartozó billentyűzet kopogását hallom. Néha csacsogok is közben Uramhoz, de csak mintha magamban lennék.

kép6.jpgMi van ilyenkor a gyerekekkel, ott vannak a közelben?
Amíg a gyerekek élvezik, és együttműködőnek, addig van, amit együtt csinálunk, pl. a labda vagy. Hatékony haladást csak a jelenlétük nélkül lehet elérni. Leginkább éjjel. Még maga a varrás az, amivel egyikkel az ölemben lehet haladni, azt nagyon élvezik.

kép6.jpgHol tanultál varrni?

Ovis koromtól varrtam anyukámmal, kötöttem nagymamámmal... horgolni nem nagyon láttam senkit:) Kicsi lány korom óta valahogy evidens, hogy egy nő tud varrni, kötni, horgolni. Mostanában kezdek rájönni, hogy ez nem így van:))... néha úgy érzem, hogy én úgy születtem, hogy ezt hoztam magammal, csak fejlesztenem kell, és fenntartanom a tudást. Ezen kívül van egy ruhaipari végzettségem, de ez csak papírt adott, plusz tudást nem nagyon.

kép6.jpgMi a stílus neve, ami a táskákon megjelenik?
 stílusirányzatokban nem nagyon vagyok otthon, és nem is nagyon szokták meghatározni az alkotási folyamatokat. A hangulatom határozza meg, hogy letisztult, romantikus vagy teljesen kaotikus dolog kerül ki a kezem alól. Van ennek a stílusnak neve?:)

kép6.jpgKik hordhatják ezeket a szépségeket?
Vannak táskák, amik még szépen eltéve lapulnak és gazdit keresnek. Egyet készítettem anyukámnak. A legtöbb azonban az én vállamon cipeli a terheimet, és még így is vannak ruhák, amikhez nem találok megfelelő darabot:)

kép6.jpgMit tegyek a füzetborítóba?
Füzetborító azóta készült több. Kedvencem egy egész nagy, ami egy mappát borít, amiben a táskák technológiai leírását, szabásmintáját gyűjtöm. Az eredeti méretűt, amit pontosan a leírás alapján csináltam, egy kecsketenyésztéssel foglalkozó könyvre tettem:), de nyilván egy sima füzet, naptár, szakácskönyv, akármi kerülhet bele. Van egy füzetborító szabásmintám, amit jobban szeretek, és szerintem gyerekek iskolai könyveinek, füzeteinek tartósabb védelmet biztosít, mint a papírok, ez is egy lehetséges felhasználás.

kép6.jpgMi a különbség a horgolt és a a varrt táskák közt?

Nagyon más számomra a varrás és a horgolás. A varrás egy hatékony, céltudatos folyamat. A horgolás pedig egy meditatív, nyugtató dolog. Ajándékozni jobban szeretek horgolt dolgot, mert abba több érzelmet, személyiséget tudok vinni. Ami még praktikusan szól jelen élethelyzetünkben a horgolás mellett, hogy nem helyzet-kötött, kevés eszközt igényel, és akár kocsiban, akár udvaron, gyerekeket figyelve is lehet csinálni, és bármikor le lehet tenni. Teljesen más alkotási élmény a kettő.

Szilda és Csenge, a csíkos táska

001.jpg

Füzetborítók és labdák, Csenge társai (A teljes szett, két táska, két füzetborító, egy tűpárna, sok labda)

010.jpg

011.jpg

012.jpg

013.jpg

Közelkép, színekkel

002.jpg

014.jpg

Villő és pajtásnője

023.jpg

015.jpg

016.jpg

017.jpg

008.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

026.jpg

Villő és modellje, a kecskepásztor Szilda

027.jpg

Tessza táskácska

028.jpg

Roxan, a hatalmas strandtáska

029.jpg

Kiegészítőként egy pénztárca is jár hozzá

030.jpg

031.jpg

032.jpg

033.jpg

034.jpg

035.jpg

A kéz, mely kecskét fej, szappant főz, gyermekeket etet, varr, és sütit fotóz

036.jpg

041.jpg

2012.08.19. 04:00

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása