2013.06.25. 06:22 Lázár Márta
A változatosság gyönyörködtet

_DSC0007.jpg

Varietas dēlectat. Amikor még diák voltam, időnként valami nagyon más, nagyon különleges dologra költöttem el az összes titkon spórolt pénzemet. Máig nem felejtem, annyi pluszt adott az a film, az előadás, a kiállítás, a workshop, amin részt vettem, a torta, vagy az a ruha! Kutatók azt mondják, évekkel rövidíti meg az életünket, és veti vissza a szellemünk, lelkünk, sőt, a testünk egészségét, ha a megszokott keretekből sohase törünk ki, és nem merünk kipróbálni semmi újat. Ezt fejtegettem a Nad'or Boutique Bistro üzletvezetőjének, amikor a blogvacsoránk keretében beszélgettem vele. 

- Olvastam, hogy a pszichológusok szerint a legjobb gyógyszer a lelki betegségekre, a depresszióra és a reményvesztettség legyőzésére az, ha az ember időnként meglátogat nem hétköznapi, különleges helyeket. Egy minőségi étterem, mint például az önöké, sokféle élményt ötvöz. Kikapcsol, pihentet és kényeztet, s az étkezést is elementáris örömélmény szintre emeli. 

- Igen, ez külföldön nem annyira kunszt, mint nálunk, ott inkább magától értetődő. Amikor külföldön dolgoztam, láttam, hogy az emberek tényleg kikapcsolnak egy ilyen este után, ilyen értelemben az egész  több, mint pusztán egy vacsora elfogyasztása.

- Hogy lehetne ezt TB által is támogatott kötelező terápiává tenni? - kérdeztem.

Nevettünk, végül mindketten abban maradtunk, hogy a minőségi étterem élményt államilag kedvezményes lehetőséggé kellene emelni... nem véletlen, hogy a keleti filozófiák arról beszélnek, hogy miket eszel, ahogy és ahol eszel, olyan a világnézeted, szemléleted. 

Mindez pár napja történt, amikor az Index és a Blog.hu jóvoltából blogvacsorán vettünk részt mi, reményteli bloggerek. :) 

Hogy örültem-e a meghívásnak? Nagyon! A szépség létszükséglet, a jelentéktelenben rejlő szépség még inkább. Napjaimat a kisgyermekeim körüli rutin-teendők szabják szögletesre. Nagyon szeretem ezt a szabadság-feladó, időnként felőrlő létformát, mert ezzel együtt sosem tapasztalt belső szabadságot nyújt, és ehhez tartozik az is, hogy örömmel és szenvedéllyel írok egy blogot, vagy hogy időnként szabadnapot kérek, és keresek valami változatosságot, amiből jól feltankolva tudom tovább folytatni a monotóniát. 

A hely

Nad'or Boutique Bistro, Budapest 1051. Zrínyi u. 5. Igaziból másképp képzeltem, magas terem lebegett a szemeim előtt, és a tulajdonos igazolta sejtésemet, hogy a Nad'or egykori Tiszti Kaszinójának belterét kényszerűen vágták félbe átvitt értelemben és konkrétan is anno, amikor a társasági klubéletet és a Duna Palotát felszámolta egy másik rendszer. 

Klasszikus értékek

Manapság, amikor a sebesség nem kérdés, s a határok felszámolása olykor zavarba ejtő fúziót ad, láthatunk egy könnyed, kreatív visszakapcsolódást a múlt értékeihez. Mindez biztonságot és bizalmat ébreszt bennünk, megerősít alapjainkban. Ilyen értelemben a Nad'or is klasszikus értéket teremt, hiszen tudatosan törekszik a századforduló és az aktuális trend esztétikai és kulináris élményeinek közvetítésére.

Magyarosat, könnyedén

Lehet ilyet is? Igen, a Nad'orban helyben töltik a házi kolbászt, titkos receptúra szerint maguk készítik a provence-i házi sajtot,a bundás kenyeret paprikakrémmel megtöltve sütik, s a nehéz ételeket könnyed zöldségekkel, habokkal, elképesztően finom, ismerős, egyben meghökkentő falatokkal teszik  különlegessé. 

Hiszünk az egyszerűség nemességében. Ennek szellemében teremtünk új stílust a saját ízlésünk szerint, amelyben ötvözzük a századfordulós magyar- és francia konyhát, az évszakok bölcsességét, az újdonság erejét, s az otthon ízeinek világát. Az egészséges táplálkozással összhangban - 100 évvel ezelőtt is használt ételkészítési eljárásokat párosítunk mai technológiákkal. Választékunkat szezonálisan változtatjuk - így biztosítva vendégeink számára, hogy ételeink, kivétel nélkül, az éppen frissen kapható nyersanyagokhoz igazodva készüljenek. Formabontóan használjuk a gyümölcsöket köretként, kiegészítőként, s fejet hajtunk az egyszerű ételek előtt is. Mindezt tesszük könnyedén, de elegánsan, maníroktól mentesen. {Nad'or Boutique Bistro}

v2.png

Lenyűgöző este volt

Nagyon kedvelem a bloggertársakat - ott volt a Két cica konyhája, a Personal branding, az Otthon, édes, a Burgerblog, a Szárnyas ízvadász, az Instantlife, és Fender Csaba - az ő képeit láthatjuk e posztban ragyogni, ó jeee- és az Index-képviselet, akinek ez úton is köszönet a meghívásért! Természetesen sikerült lekésnem az utolsó járatokat, de szívesen gyalogoltam, majd szerencsés stoppolással 10 perc múlva már családom körében doromboltam.

Persze, hogy kifigyeltem a tér feng shui kiképezését, a színeket, a gyönyörű székeket és fotelokat, eltűnődtem, mit lehetne másképpen, megcsodáltam a hely legjobb lámpáit és a tökéletes székeket, és kicsit dilemmáztam, amikor a kulinárisan sokkal képzettebb gasztro bloggerektől valamelyik fogásra érkezett kritika is... :) 

Köszönjük szépen az estét a szervezőknek, a Nad'ornak, és minden résztvevőnek :)

Képek: Fender Csaba

_DSC0010.jpg

_DSC0014.jpg

_DSC0016.jpg

_DSC0018.jpg

_DSC0019.jpg

_DSC0022.jpg

_DSC0024.jpg

_DSC0025.jpg

_DSC0027.jpg

_DSC0030.jpg

_DSC0039.jpg

_DSC0043.jpg

_DSC0044.jpg

_DSC0046.jpg

_DSC0047.jpg

_DSC0051.jpg

_DSC0054.jpg

_DSC0076.jpg_DSC0077.jpg

_DSC9981.jpg

_DSC9984.jpg

_DSC9986.jpg

Ha tetszett a poszt, oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel.  Cserében itt mindig tartalmas posztok várnak! A Feng shui trend blogot a FB-on is kedvelheted, ahol sok szép inspirációt találsz - amik szintén izgalmasak - de nem érnek fel egy újabb blogbejegyzéssel :)

2013.06.25. 06:22

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása