2012.01.31. 18:39 Lázár Márta
Plusz kilók? Szeresd őket!

r.jpg

Néha egész komolyan kiborulok, amikor nyilvános helyen megaláznak, vagy diszkriminálnak egy nőt (férfit sosem!) a súlytöbblete miatt. Iszonyú dühös vagyok! Ha tudná egy férfi, hogy mi, nők mit össze szenvedünk csak azért, mert a női ideál a vékony! Mit összeszorongunk, ha 1, 2, 5, … kiló fölugrik egy ünnep után! Ha tudná egy férfi, hogy ezek a kilók mind jelentenek valamit, nem csak azt, hogy enni akarunk, hanem, hogy hiányzik a törődés, a jó szó, önmagunk vagy más... Hogy amit ölelésbe adnánk, azt az ételbe mentjük, és az édesség boldogságot ad, és hogy minden, de minden sovány modell reklám csak még több kényszert szuggerál, hogy ennem kell…Ha ki tudná mondani végre valaki, hogy ÍGY VAGY SZÉP, nagyon szép… azonnal lemenne pár kiló, az biztos! De nincs. Ehhez föl kell nőni, az elfogadáshoz, a toleranciához, és a mi társadalmunk későn érő típus.

1. Amikor meghíztam

Legjobb szépítőszer a mosoly, szex, nevetés, meg az alvás. Csakhogy amikor fölszalad pár kiló, aztán megint egy pár, meg megint és megint… akkor már nem olyan könnyű mosolyogni, se szexelni, se nevetni, sőt, még aludni se. Ha láttál rólam fotót, esetleg furcsállod, hogy miről beszélek. Pedig tudom!

Először a színművészetin híztam meg. Emlékszem, amikor a már nem fiatal, de nagyon csinos, ruganyos tánc- és balett tanárnőnk jótékonyan megjegyezte: „Márti, a maga alkatához, és főleg az arcához egyszerűen nem illik a túlsúly.” Ilyenkor mért nincs egy titkos ajtó a padlón, ami fölcsapódik és benyel. Annyiszor jól jönne! Nyilván nem titokban mondta, kollégáim köhécselve nevettek… azonnal súlyosabbá vált, hogy túlsúlyos lettem. És ez csak a kezdet volt, mert a színi befejezése után olyan kövér lettem, hogy a teljes ruhatáramat le kellett cserélni, szegény anyukám nem győzte mondani, hogy jaj fiam, ez már tényleg sok, és tudtam, persze hogy tudtam, hogy sok. Évekig úgy is maradtam. Hogy történt? Jó kérdés. Először is, kaptam kb. 150 db. karamellás-csokiszeletet ajándékba, ez alkotta étrendem nagy részét. Ehhez jött a fehér kenyér, sajt, némi zöldség, kevés gyümölcs, kevés víz. Pont. Rengeteget mozogtam, torna, balett, tánc, bírtam a strapát, de a kilók maradtak. 7 éven át voltam nagydarab, akik így ismertek meg, rettentően csodálkoztak, amikor visszafogytam eredeti alakomra. Nehezen hitték, hogy ez az eredeti formám.

2. Tanulságok

A túlsúlyos éveimből hoztam pár életre szóló tanulságot. Hadd osszam meg, mert tudom, hogy nap, mint nap rengeteg nő szorong az alakja miatt, már akkor is, ha csak 1, 2, 5 kiló plusz van rajta!

1. Meghízni nem könnyű, de lehetséges.

2. Ha meghíztam, valószínűleg többet eszem a szükségesnél.

3. Vagy olyasmiket, amik direkt nyomják rám a kilókat.

4. Ha meghíztam, vállalnom kell, hogy a szembe jövőkből legalább 1 ember minden napszakban elhúzza a száját, vagy félre fordul, ha rám néz.

5. Bár valami szájhagyomány úgy tartja, hogy a kerekebb nők szívesebben nevetnek és még szívesebben szexelnek, ez azért nem igaz.

6. Mert elkezdenek menekülni a testüktől. Esetleg a testiségtől. Rosszkedvük lehet. De minimum zavarba jönnek időnként.

3. Hogy fogyjak le?

A lefogyásban nemcsak a hiúság, hanem valami jóval fontosabb dolog a tét. Az egészség. Emiatt érdemes leadni a kilókat.

16 éves koromtól fogyókúrázom, ismerem számos műfaját, akkoriban egy se ért semmit. Bármit is próbáltam, ideig-óráig lementek a kilók, hogy aztán újult erővel ugorjanak vissza. Nem értettem, és egyre jobban elkeseredtem. Mennyire utáltam a testem! Jaj. Egyfajta harc alakult ki köztem és a kilóim között, egészen addig a napig, míg ki nem öntöttem a lelkem valakinek, aki azt mondta:

- Az a baj, hogy harcolsz. Pedig, tudod, csak attól tudsz megválni, amit nagyon, nagyon megszeretsz. A kilóidtól is. Először EZT a testet kell elfogadnod és megszeretned. Ne tervezd, hogy milyen ragyogó leszel majd vékonyan. Most ragyogj! Most légy stílusos, vonzó, mert hát, ha jól bele gondolsz, te ugyanaz vagy, aki mindig is voltál. Vagy nem?

Kételkedve hallgattam. Idősebb hölgy volt, a csípője nagyon rossz, a testével örökösen bajlódnia kellett, de hihetetlen szép és csinos, fiatalemberek serege rajongta körbe.

- Megszeretni a plusz kilóimat?

- Igen, grammonként, próbáld meg.

Így kezdődött lefogyásom majdnem egy éves története. Az első lépések ezek voltak:

1. Ápoltság

A túlsúlyos nőknek többet kell adniuk az ápoltságra. Sokuknak hihetetlenül szép a körme, de az arcra érdemes a legtöbb időt fordítani. Egy pici, nem extrém, hanem természetes smink kötelező, ha kimész az utcára!

2. Önelfogadás

Az önelfogadás sokszor nem őszinte. Akiknek többletük van, bizonygatják, hogy minden oké, erősítgetik egymást, hogy azért ez így jól van, nevetgélnek, földanyának mennyire tetszik ez, és a kisgyermekük is szereti, ugyan már! Mit ér földanya minden mosolya, ha az évek múlásával jönnek a kilók melléktermékei, a betegségek! Az igazi, mély önelfogadás saját magunkkal való szembe nézéssel kell, hogy kezdődjön. Végy egy tükröt, nézz bele és mondd ki: Szép vagy. Szeretlek.

Emlékszem, pont abban az időben egy önismereti tanfolyamon ki kellett mondanom, és a hangom elcsuklott. Nem ment. Zsuzsa, a vezető rám szólt, Márti, te jössz, mondjad jó hangosan: Szép vagy, és szeretlek. 11-szer ugrottam neki, míg őszintén ki tudtam mondani. Folytak a könnyeim, és a többiek velem sírtak. Attól a naptól minden reggelt ezzel a gyakorlattal kezdtem s így, milliméterről-milliméterre haladva jutottam közelebb önmagam és a kilóim elfogadásához.

3. Stílus

Nem ér rá "majd, ha fogytál", a stílusoddal foglalkozni. Most, így, ahogy vagy, találd meg és fejezd ki önmagad. Mi tetszik, ki vagy te? A ’40-es évek nője lennél? Vagy retro stílusban, esetleg mai rucikban vagy a legjobb? Nézegessél sok képet és gyűjtsd ki, ami tetszik. 1- 2 hónap után tudni fogod, kb. milyen irányban indulj el. Apránként kialakíthatsz egy olyan ruhatárat, amivel elégedett vagy. Turkálókban ez nem olyan nehéz, és átalakításokkal is sikeres lehet.

4. Haj és cipő

A L’Oréal magyar nagyasszonya tanította nekünk a lakberendező képzésen, hogy a kellemes küllem legfontosabb kellékei az ápolt haj és a rendes cipő. Ha ez a kettő rendben van, a közte lévő rész is elfogadható lesz. Az arc után a haj, a megfelelő (nem túl rövid, és nem túl hosszú), napról-napra egyszerűen és nagyszerűen ápolt haj fogja kiemelni az arcod és lelked ragyogását, azt a sok szépséget, amit hordozol.

5. Örülj

Ne légy harsány, mert az ijesztő. Az öröm viszont megszépít. Olyan örömforrásokat találj, amikkel eddig nem foglalkoztál. Hobbi, tanfolyam, önképző kör, hastánc, bármi, ami vonz, de eddig a kilók miatt kerülted. Az élet kis örömei pont elegendőek.

Ha mindezekkel kész vagy, úgy 3 hónap elteltével, amikor már magától értetődően érzed, tudod, éled, hogy vonzó és ellenállhatatlanul szép vagy ÍGY, ahogy MOST vagy, és egyre többen néznek rád mosolyogva, majd apránként rá lehet készülni a fogyásra. Nem a hiúság, az egészség miatt.

Hogy mi minden húzódik meg a többlet kilók mögött, milyen a molett divat, és hogyan fogytam le, arról egy követekző részekben. 

Képek

Ezek a képek a telt és szép nőkről szólnak, telt és szép nőknek. A Marilyn M.-s kép miatt elnézést, nem én szerkesztettem, és nem is a vékony hölgyeknek szól, hanem mindazoknak, akik másokat diszkriminálnak küllemük miatt, vagy elvárják, hogy minden nő az etalon szerint nézzen ki. 

Basszus, társadalom! Legyünk soványak és boldogok?! Sokunk fájdalmát mondja ki ez a kép. Azt üzeni: fogadj el. Kérlek. 

p7.jpg

1. Meghíztál? Az élet megy tovább, és vidáman kellemesebb. Ha teszel érte, jobban érzed magad ;)

001_1.jpg

2. Gömbölyű és gyönyörű!

004.jpg

3. Méghogy a fehér nem áll jól a telt nőknek, háhá!! Figyeld meg a diszkrét sminket is. 

007.jpg

4. És az élénk színek se kövérítenek. 

005.jpg

5. Haj-haj, ezzel foglalkozz nagyon sokat. Vasald, vagy bodorítsd, de legyen ápolt és mutatós. Profi fodrászt keressél. 

010.jpg

6. Egyelőre nem kell foglalkozni a fogyókúrával. Majd, ha már igazán szépnek érzed magad ;)

011.jpg

7. Idősödik, teltkarcsú ÉS szép! IGEN. 

009.jpg

8. Igen.

008.jpg

9. Igen.

019.jpg

10. Igen.

003.jpg

11. Gyönyörű!

001.jpg

12-14. Haj, ruha, smink, cipő: mind az önelfogadás, szeretet, életigenlés, egészség apró lépcsői. Megéri a ráfordított idő! 

017.jpg015.jpg021.jpg

15. "Szép vagy. Szeretlek." Szerényen és természetesen mondd, mint egy kisbabának :)

018.jpg

16. Az eredmény: ragyogó ember, csodás nő :)

020.jpg

17-19. Harmónia, nevetés, élet, természet. Egy kicsit ehetsz több almát, de egyelőre ne foglalkozz fogyóval! 

15.jpg016.jpg024.jpg

Képek forrása: Corbis, Pinterest

Ha tetszik a bejegyzés, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson. A blogot itt like-olhatod. Köszönöm szépen :) 

2012.01.31. 18:39

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása