2011.06.04. 14:33 Lázár Márta
Mozgunk? Nem mozgunk.

ugras2.jpg

Mottó: „Szerintem nem ismerek olyan embert, aki napi szinten mozog. Vagy ha igen, akkor nem tudok róla.”

1. menet, körkérdés

1. Hahó, szoktál valamit mozogni?

Edzés, vagy torna, bármi.

- Nem.

- Mit gondolsz, miért nem?

- Csak. Nem tudom. Nem.

 2. Hali, szoktál valamit mozogni?

- Á, nem.

- Semmit?

- Semmit.

- Poszthoz kell?

- Még nem tudom, lehet. Mért nem mozogsz, nincs időd?

- Hát, gyerekek mellett nehéz lenne megszervezni.

- De hát nem kell eljárni, otthon is lehet, napi 10-20 perc.

- Te mozogsz?

- Én jelenleg nem. De voltam egy akupunktúrás dokinál, és azt mondta, jó lenne, ha mozognék, mert a vérkeringésem nem a legfényesebb.

- Aha. És elkezdesz valamit?

- Úgy hiszem… Csak gondoltam, megkérdezem az ismerősöket is.

- És-és? Mi a mérleg?

- Még nincs  mérleg. De úgy látom, nem töri magát senki. Te pl. miért nem?

- Á, lusta vagyok, mint az állat. Szerintem nem ismerek olyan embert, aki napi szinten mozog. Vagy ha igen, akkor nem tudok róla.

3. Szia, szoktál vmit edzeni?

- Mostanában semmit. Hagyjuk is a miérteket, nincs magyarázatom, lusta vagyok. Miért?

- Voltam egy akupunktúrás dokinál, és azt mondta, hogy a mai emberek sajnos nem mozognak, ezért vannak mindenféle problémáik. Kíváncsi lettem, hogy mások mozognak-e, vagy csak én nem.

- Én ezen nagyon sokat gondolkodom ám. Ezermillió százalék, hogy ez nagyon sok gondot okoz. Egész nap ülünk az irodában, ülünk az autóban, hazamegyek, és ha épp nem csinálok semmi házimunkát, akkor ülök.... Ha úgy adódik, akkor megtalálom a jó kis kifogásaim, hogy azért nem megyek ám el sehova, mert két műszakban dolgozom, és amikor délutános vagyok, akkor amúgy sem tudnék elmenni.... kamu. Ha akarnék, el tudnék! Anno jártam spinningelni. Annyira jó dolog! Iszonyúan felpörget, az egész napod/heted teljesen más. A párom sem csinál semmit, ő is lusta. De ő pl. nem is akar. Bennem még ott van a "majd holnaptól".

- Szerintem amúgy nagyon sok minden jön a neveltetésből is.

- Sajnos engem nem neveltek rá a mozgásra, nem sportoltam gyerekként. Volt időszak, amikor többet mozogtam, de nem ez volt a természetes, és ez gond (szerintem). Amúgy rengeteg otthoni DVD-m is van, de hát igazából az sem kéne, túl nagy fantázia sem kell...

- Nem hát, 10 nyakkörzés, 10 boka-térd, 10 guggolás, 10 hasizom, stb. Nem?

- Persze! Az is gáz, hogy a munkahelyeken nincs erre külön megadott idő. Csak az elit helyeken szakíthatják meg a munkát egy kis torna-mozgással...”

4. Szia, lehet egy kérdésem?

Szoktál edzeni, mozogni vmit??

- Szia, sajnos, nem. Se idő, se energia, tudod, bejárunk dolgozni, napi 2 óra autóban, 8.5 melóban. Nem sok kedvem van utána, pedig kellene valami. Még szerencse, h a 4.-en lakunk, és nincs lift. Meg kutyasétáltatás, ezek maradtak.

tq.jpg

A kínai profnál

 - Kérem a pulzuszát. Köszönöm. Aham, aham.

- Hm?...

- Mutassza nyelvét. Áhám, gyengecke vérkeringes. Mozog valamit?

- Hát, jó ideje nem nagyon. Csak amit a gyerekek, és a háztartás körül kell…

- Asz baj. Némjo. Szokat kene moszogni, naponta valamit!

- Hát, nem mozgom sajnos. Rászoktam a gépezésre.

- Áh, mái emberek szokat ülnek, nágyon szokat. Nem jarnak labukon. Minden baj attól van, sok-sok gépeszés, szemmi mozgasz. Depresszio, szívbaj, izuleti problemak, minden, minden. Ülnek egesz nap. Mozogni kell, kicit, tanc, vagy tai qi, ami tetszik, levegőn, jo levegon. Vagy kinyitni ablak, esz szobaban kis tancolni mindennap. Immunrendszer megeroszodik, esz jobban erzi magat, sok energiaja, jobb kedve, vidamabb! Esz jobban birja mindent. Szoszem kell szemmi gyogyszer, mert megmozgatja magat. Nem eroltetni, csak mi jol esik, maganak a tanc, meg a tai qi, az nagyon jo alkatanak.

modern_1.jpg

2011.06.04. 14:33

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása