2010.12.23. 02:23 Lázár Márta
Ünnepi receptek Marokkóból

marokkó.jpg 

Marokkói fűszeres csirke + vega verzió!

Hozzávalók 

1 kiskanál őrölt kömény, 1 kiskanál római kömény, 2 kiskanál fahéj, 1,5 kiskanál pirospaprika, 1 kiskanál őrölt koriander, 1/2 kiskanál őrölt szegfűszeg, csipetnyi chili, csipetnyi szerecsendió, csipetnyi fekete bors, 1 kiskanál gyömbérpor 1/4 kiskanál kurkuma, 1,5 kiskanál tengeri só, 6 db. tört fokhagymagerezd, 2 evőkanál friss citromlé, 10 dkg vaj, 4 db csirkecomb.

Így készül

A fűszereket és fokhagymát a citromlével és 2 diónyi olvasztott vajjal simára keverjük. A húsra kenve legalább 10-15 percig pihentetjük. Egy serpenyőben vajat olvasztunk, a húst bele tesszük, és nagyon pici tűzön, lassan, fokozatosan legalább 20 percig sütjük, majd megfordítjuk, és a másik felét is megsütjük. Az alacsony hőfok azért fontos, mert különben a fűszerek megégnek, és nem járják át a húst.

 Ha türelmesek vagyunk, a fűszerek kérgesen sülnek rá, belül pedig omlós lesz. Illik hozzá a finom rizsköret, amit addig, míg sül a hús, kényelmesen elkészíthetünk,  és télen a fekete retek-, nyáron pedig a friss paradicsomsaláta.

 Vega verzió

Készülhet gombából, ekkor a gombát a vajon pár percig pirítjuk, majd ráöntjük a fűszereket, és lassan sütjük még pár percig. Ha szejtánnal, vagy szójaszelettel készítjük, előre bepácoljuk, pontosan úgy, mint a húst.

Finom rizsköret

Hozzávalók

2 pohár rizs, 4 pohár víz, 4 evőkanál vaj, 4 dkg mazsola, 2 dkg mandula, 1 kávéskanál só, kávéskanál őrölt bors, 2 szem szegfűbors, kávéskanál fahéj. Így készül A rizst megmossuk, a vizet leöntjük róla, és lecsöpögtetjük. A vajban megpirítjuk, majd amikor már aranyszínűvé kezd válni, beledobjuk a megmosott mazsolát, a durvára darált mandulát, megszórjuk a fahéjjal, beledobjuk a szegfűborsot, fekete borsot, megsózzuk és felöntjük a vízzel. Lassú tűzön felforraljuk, majd a legkisebb fokozatra vesszük. Ha megfőtt, lefedve hagyjuk még pihenni. (Ha furcsának találjuk a fahéjjal, kihagyhatjuk belőle.)

Fekete retek saláta

Hozzávalók Fekete retek, olíva bogyó, lila hagyma, tört bors, olíva olaj, só, citromlé, rozmaring, vagy oregánó.

Így készül A fekete retket meghámozzuk, megreszeljük, összekeverjük némi olajbogyóval, kockára vágott lila hagymával, sózzuk, citromlét csepegtetünk rá, megkeverjük, majd pici rozmaringot /vagy oregánót szórunk rá, és olívaolajjal megöntözzük. Májtisztító, immunerősítő saláta.

Sztori

Már említettem, hogy marokkói recepteket idén ősszel próbáltam ki, amikor rá akartam érezni a soukh-ok és óvárosok hangulatára, az ottani életstílusra. Amikor végigolvastam, hogy mi minden kell ehhez az egyszerű ételhez, borzasztó zavarba jöttem, és úgy éreztem, hogy ezt soha, de soha nem tudom előállítani.

Csomót gondolkodtam, rettegtem, aggódtam, majd vettem egy mély levegőt, és hozzá láttam. A recepten itt-ott változtattam, pl. nem olajban, hanem vajban sütöm. Amikor neki láttam, magam elé tettem kinyomtatva, és minden fűszernél újra olvastam, hogy még mi kell, megszámoltam, újra megnéztem, összezavarodtam… de amikor végre valahára ráapplikáltam a húsra a vajas-fűszeres pasztát, és sütni kezdtem, a szemem elkerekedett, mert ilyen finom illatokat egy szimpla ebédnél még soha nem éreztem.

Fantasztikus volt! Illatos, jókedvű, laza, különleges, szokatlan, derűs. Azóta többször is elkészítettem, és bár vega vagyok, így első sorban férjem és vendégeink kedvéért főzök húst, ezért a fogásért (illatáért és a látványért) rajongok.

Szerencsére rájöttem, hogyan kell vega változatot készíteni J Bátran ajánlom mindenkinek, aki nem riad meg a leírástól, mert a sok fűszer nagyon harmonikus így együtt, és a lassú tűzön készülő étel egzotikus hangulatot hoz a házba. 

006_1.jpg

2010.12.23. 02:23

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kommentek

« Vissza a főoldalra
süti beállítások módosítása